Mitä kaikkea PT:n työpäivään kuuluu?

Markkinointia

Riippumatta siitä teetkö PT-töitä yrittäjänä tai palkkatyöntekijänä sinun on markkinoitava itseäsi, jotta asiakkaat haluavat tulla ja tulevat juuri sinun luoksesi.

Jos teet töitä kuntokeskuksessa voi joku esim. respasta suositella sinua, mutta kukaan salin omistaja tai työntekijä ei halua ohjata asiakasta huonon PT:n luokse. En sano, että olet huono PT, mutta sinun on todistettava olevasi hyvä ja näyttävä salilla asiakkaittesi ja työkavereittesi lähellä, jotta he varmasti tietävät sinun olevan suosittelun arvoinen.

Jos sinulla on oma PT-yritys, teet ehkä markkinointia sosiaalisten medioiden tai googlen kautta, mitkä ovatkin todella hyviä ja tärkeitä markkinointitapoja. Suosittelen, että jos sinulla on mahdollisuus, tee niin paljon töitä kuin mahdollista salilla/keskuksessa, jotta asiakkaat näkevät, että teet siellä töitä ja voivat kysyä sinulta kysymyksiä, ja sinä taas voit yrittää myydä PT-tunteja tälle henkilölle.

Asiakaskontaktia

PT:n päätyö on kuitenkin asiakkaan kanssa treenaaminen, mistä ihmiset ovat valmiita maksamaan sinulle jopa 100 euroa tunnilta. Asiakkaan kanssa treenaaminen on myös itsesi markkinointia monella tavalla; Ihmiset näkevät sinut ja asiakkaasi ja miten sinä treenaat häntä, mikä voi johtaa siihen, että saat lisää asiakkaita, jos suoritat treenit hyvin. PT-koulutuksen aikana opit varmasti miten puhut asiakkaalle ja treenaat asiakasta, mutta valmistumisen jälkeen vastuu on sinulla.

Kun teet asiakkaan kanssa töitä, pääset myös seuraamaan heidän edistymistään, ja aina kun asiakas saavuttaa tuloksia, niin tekee myös PT. Jokainen saavutus on jotenkin kytketty PT:n treenaamiseen, ohjelmointiin ja valmentamiseen.

Oma treeni

”Elä niin kuin opetat”. Jos kerrot asiakkaillesi, että treenaaminen on maailman terveellisin asia, olet paljon uskottavampi, jos itse treenaat ja elät terveellistä elämää, jota asiakkaillesi opetat.

Kehittyminen

PT-ala kehittyy koko ajan, mikä tarkoittaa, että sinun (ja sinun yrityksesi) on myös kehityttävä. Joka päivä on yritettävä kehittää työtäsi tavalla, joka auttaa asiakkaitasi.

Koskaan ei valmistu – Terveysala ja -suositukset vaihtelevat koko ajan, kun uutta ja parempaa tietoa tulee ihmisten tietoisuuteen. Tämän takia on hyvä koko ajan kouluttautua uusissa aiheissa ja pitää kaikki tieto tuoreena esim. ottamalla uudestaan koulutuksen, jonka olet jo käynyt.

Pst! IntensivePT:llä saat milloin vain ilmoittautua uudestaan koulutukseen tai vierailla käytännönviikonlopulla, jos tuntuu siltä, että haluat uutta tietoa ja raikastaa PT-muistiasi.

Kehittyminen voi myös tapahtua kotoa hyvien ja tieteellisten tutkimusten tai kirjojen avulla.


Totta kai personal trainerin päivään kuuluu muitakin asioita, mutta nämä neljä ovat varmaan jokaisen PT:n jokapäiväistä työtä.

Miltä PT:n päivä voi näyttää?
Esimerkki miltä oma valmentajatyöpäiväni voi näyttää

08:00 – 09:00 herätys ja kahvit naamariin

09:00 – 11:00 alkaa päivän työkuvio, jossa käyn läpi sähköpostin, sosiaalisen median tapahtumat, asiakaskontaktit ja muut pientyöt

11:00 – 12:00  lounas ja aamupala

13:00 – 15:00 ohjelmointia, suunnittelua ja markkinointia

15:00 – 16:30 oma treeni / vapaa-aika

17:00 – 18:00 PT-asiakas

18:30 – 20:30 ryhmävalmennusta

Jokainen päivä on erilainen, jotkut päivät ovat vain koneen äärellä työskentelyä, jotkut ovat täynnä asiakastapaamisia ja jotkut, kuten tämä päivä, on hieman kaikkea. Yrittäjänä päivät ovat pitkiä ja tässä tapauksessa voisi tiivistää työpäivää, mutta minä viihdyn työssäni ja teen mieluimmin pitkiä päiviä, jossa on pidempiä taukoja kuin esim. 8 tuntia töitä putkeen.

TyöGuest User