Näin pidät kiinni PT-asiakkaista, joiden kehitys hidastuu

Haluamme asiakkaidemme saavuttavan tavoitteitaan, tekevän hyvinvointiaan edistäviä valintoja ja pysyvän terveinä, joten on tärkeää pitää jo olemassa olevat asiakkaat ja auttaa heitä matkan varrella, niin hyvinä kuin huonoina aikoina. Vanhoista asiakkaista kiinni pitäminen on kustannustehokkaampaa kuin uusien asiakkaiden hankkiminen, mikä voi johtaa suurempiin tuloihin pitkällä aikavälillä, kun ilmaiset konsultaatiot ja kalliit mainoskampanjat jäävät vähemmälle. Valmentajina tiedämme, että asiakkaidemme kehittyminen ei ole lineaarista, vaan jokaisella on ylä- ja alamäkiä matkansa varrella. Meidän tehtävämme on auttaa asiakkaita vaikeinakin aikoina, jotta heillä riittää motivaatiota siirtyä vaikeuksien yli ja saavuttaa seuraava tavoitteensa.


Vaikka asiakkaiden kehitys ei olisikaan niin nopeaa kuin he toivovat, on avaintekijä heidän asiakkaana pysymisen kannalta kehityksen priorisointi ja sen osoittaminen, kuinka pitkälle he ovat jo päässeet. Meillä kaikilla on väistämättä sellaisia asiakkaita, jotka aloittavat matkansa täynnä motivaatiota, mutta jossain matkan varrella se muuttuu tai katoaa.


Tässä on muutama hyvä tapa, joita voit käyttää luottamuksen rakentamiseen. Kun asiakkaiden motivaatio on kadoksissa, on tärkeää pysyä heidän tukenaan, rakentaa hyviä suhteita ja sitoutua yhdessä asetettuihin tavoitteisiin. Se auttaa asiakkaita tuntemaan, että heillä on tarvittava tukijärjestelmä, työkalut ja osaaminen päästä eroon kaikesta siitä, mikä hidastaa heidän matkaansa kohti tavoitteiden toteutumista.


1. Odotusten asettaminen

Tavoitteiden määrittely on tärkeää. Joillekin asiakkaille se liittyy tiettyihin numeroihin, toisille se voi olla kohonnut energiataso ja mieliala. Asiakkaat luovat tavoitteita ja odotuksia kokemuksensa perusteella, mutta on meidän tehtävämme valmentajina hallita näitä odotuksia. Jos asiakkaan tavoitteena on laihtua seitsemän kiloa kuukaudessa, on meidän valitettavasti murrettava se ja asetettava realistiset odotukset henkilön nykyisen tilanteen, sitoutumisen ja elämäntapojen mukaan. Paras tapa on olla hieman konservatiivisempi, välttää epärealististen tavoitteiden asettamista ja saada asiakas entistä enemmän mukaan tavoitteidensa saavuttamiseen. Tämä varmistaa sen, että he ymmärtävät mitä on tehtävä päästäkseen sinne, missä he haluavat olla!


2. Muistuta asiakkaita heidän voitoistaan

Motivaation määrä ei ole vakio. Tämä pätee erityisesti asiakkaisiin, joita heidän treeniohjelmansa pelottaa. Suurten tavoitteiden asettaminen voi olla henkisesti vaikeaa. Monille mukavuusalueelta poistuminen on jo iso askel heidän terveytensä kannalta. Muistuta asiakkaitasi jokaisesta pienestäkin voitosta, joita heillä on tähän mennessä ollut. Kaikki edistysaskeleet ovat merkittäviä, ja meidän tehtävämme on kiinnittää asiakkaiden huomio niihin etenkin silloin, kun heidän kehityksensä alkaa hidastua. Tasanne on normaalia, motivaation menetys on normaalia ja tavoitteiden epäileminen on normaalia. Meidän tehtävämme valmentajina on opettaa heille, miten käsitellä sitä.


3. Ylitä sinuun kohdistuvat odotukset

Huolehdi asiakkaiden kehityksestä ja käytä tätä menetelmänä varmistaaksesi, että täytät heidän odotuksensa valmentajana. Jaa asiakkaillesi lisäresursseja, tee heille video tietyn ongelman ratkaisemiseksi, elä heidän kanssaan sosiaalisessa mediassa, onnittele heitä syntymäpäivinä, palkitse heitä lisäkoulutuksella, kun he saavuttavat tavoitteensa - nämä ovat vain muutamia esimerkkejä asioista, joita voit tehdä tänään varmistaaksesi, että asiakkaasi pysyvät kanssasi huomenna. Asiakassuhteiden ylläpitäminen vaatii luottamusta, ja useimmissa tapauksissa luottamusta ei luoda yksinkertaisen automaattisen sähköpostiviestin tai DM:n avulla.


Noudata yllä mainittuja vinkkejä, ja luo tehokas menetelmä asiakkaiden pitämiseen asiakkainasi. Älä tarjoa heille vähemmän, vaan anna heille enemmän arvoa ja syitä pysyä kanssasi. Voit tehdä tämän monilla tavoilla, jotka maksavat sinulle vain vähän vaivaa ja aikaa, mutta jotka ovat viime kädessä sen arvoisia. Pitkäaikaiset asiakassuhteet varmistavat yrityksesi vahvuuden, avaa ovia uusille menestystarinoille ja luo luotettavan kuvan sinusta personal trainerina.

PT-asiakkaan kehitys
Työ, MyyntiGuest User