Uusia PT-asiakkaita ilman mainontaa

Miksi maksaa mainonnasta, kun voit saada sitä ilmaiseksi? Kuinka hienoa olisikaan saada uusia PT-asiakkaita ilman, että siitä pitää maksaa senttiäkään? Ja vieläpä niin, että samalla nykyiset asiakkaat saavat tuntea olonsa erityiseksi? ⁠⁠

Meillä on tähän menetelmä.

1. Pidä lyhyt tavoitekeskustelu asiakkaidesi kanssa neljännesvuosittain

Kysy asiakkaaltasi tavoitekeskustelussa seuraavat kaksi kysymystä:

  • Miten tavoitteesi ovat muuttuneet siitä, kun aloitimme yhteiset treenit?

  • Mikä on päätavoitteesi juuri nyt?

Meillä personal trainereilla on usein hyvä käsitys asiakkaistamme ja heidän tavoit-teidensa toteutumisesta, mutta tämän keskustelun tarkoituksena onkin saada asiakas pohtimaan itse omia tavoitteitaan sekä tuoda lisäarvoa PT:lle, mikä johtaa siihen, että voimme saada lisää asiakkaita. Tulemme siihen ihan pian.

Jos asiakas on tyytyväinen ja iloinen, voit siirtyä seuraavaan kohtaan. Jos asiakas ei vaikuta tyytyväiseltä, tulee sinun käyttää keskusteluun hieman enemmän aikaa selvittääksesi mistä on kyse ja mitä pitää parantaa. Älä siirry seuraavaan kohtaan vielä tällaisen asiakkaan kanssa, vaan odota suosiolla seuraavaa tavoitekeskustelua.

2. Jos asiakas on tyytyväinen, kysy saisitko jakaa hänen tarinansa

Yksi tavoitteistamme tällä on luoda sosiaaliseen mediaan ilmaista sisältöä, jossa asiakkaat kertovat miten hyvin he ovat kehittyneet ollessaan asiakkainamme. Voit sanoa, että haluat kehuskella asiakkaan hienolla kehittymisellä.

Sisällön luomisessa voit käyttää luovuuttasi. Voit esimerkiksi keskittyä johonkin yksittäiseen tavoitteeseen, jonka asiakas on saavuttanut tai vaikkapa kuvata videon, jossa asiakas kertoo koko tarinansa.

Muista, että julkaisun tulee kertoa asiakkaasta, ei sinusta. Julkaisun yhteyteen voit laittaa linkin, jonka kautta voi varata sinulta ajan konsultaatioon. Sinun ei tarvitse pelätä kysyä, saatko tehdä asiakkaastasi julkaisun. Useimmat pitävät huomiosta ja tekevät sen mielellään. Eikä kieltäväkään vastaus maailmaa kaada.

3. Kysy asiakkaalta ketkä ovat auttaneet häntä matkan varrella

Tunnet asiakastasi luultavasti sen verran, että pystyt keskustelemalla selvittämään, ketkä ovat kannustaneet ja olleet asiakkaan tukena hänen matkallaan. Nämä ovat yleensä perheenjäseniä, ystäviä tai työkavereita. Tavoitteena on saada asiakas mainitsemaan 1-2 tärkeää henkilöä, jotka ovat auttaneet häntä eniten.

Seuraavaksi voit kysyä yksinkertaisen ja suoran kysymyksen: "Miten voisimme kiittää näitä henkilöitä parhaiten? Luuletko, että he haluaisivat tulla treenaamaan joku kerta?"

Ja näin sinulla on liidi potentiaaliselle uudelle asiakkaalle, jonka voit kutsua treenaamaan ja sitä kautta konsultaatioon. Voit halutessasi olla melko rehellinen ja sanoa: "Koska minulla on kalenterissani vapaita aikoja täytettävänä, haluaisin mielelläni täyttää ne treenaamalla nykyisten asiakkaideni läheisiä, sillä haluan auttaa heitä, jotka ovat auttaneet asiakkaitani. Kuka läheisistäsi on auttanut sinua eniten, ja jonka luulet ilahtuvan ilmaisesta treenikerrasta?"

Lopuksi

Kun teet tätä säännöllisesti, tulet saamaan liidejä ja suosituksia niin paljon, että varmasti kauppojakin syntyy. Tämä on loistava tapa voida auttaa niitä, jotka auttavat asiakkaitasi.

Tee hyvää työtä, ole nöyrä ja ota aikaa asiakkaidesi kuuntelemiseen. Kaikki tulee sujumaan hienosti!

Lue lisää markkinointi- ja myyntivinkkejä personal trainereille:

Markkinointi PT:nä - Parhaat vinkkimme
Näin myyt satoja PT-tunteja kuukaudessa

Uusia PT-asiakkaita ilman mainontaa